از سوی کمیته برگزار کننده هفتمین کنفرانس آموزش شیمی ایران که از ۲۲ تا ۲۵ شهریور ۹۰ در زنجان برگزار خواهد شد، مقالات پذیرفته برای سخنرانی و ارائه به صورت پوستر اعلام شد.

اطلاعیه کمیته برگزار کننده کنفرانس:

شرکت کنندگان گرامی،
باتوجه به حجم زیاد مقاله های فرستاده شده به دبیرخانه ی کنفرانس و فراهم نبودن امکان ارایه ی همه ی آن ها به صورت سخنرانی، بیش تر مقاله ها به عنوان پوستر اعلام شده است. پوسترها  هم زمان با ارایه سخنرانی ها در بعد از ظهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تالار ویژه ای ارایه خواهد شد.
گفتنی است که از دید کمیته ی علمی کنفرانس تفاوت بامعنایی میان پوستر و سخنرانی وجود ندارد و تنها شیوه ی ارایه ی آن ها فرق می کند.
از حدود نود مقاله ی پذیرفته شده به عنوان پوستر، نیمی از آن در بعد از ظهر  سه شنبه ۲۲ شهریور و نیم دیگر در بعد از ظهر چهار شنبه ۲۳ شهریور ارایه خواهد شد. شناسه و زمان بندی دقیق ارایه ی هر پوستر بزودی و از همین وبگاه اعلام می شود.
گفتنی است بر اساس رای گیری از بازدید کنندگان در هر بخش سه پوستر (در مجموع شش پوستر) به عنوان بهترین پوستر ها انتخاب می شود و در مراسم اختتامیه جوایز ارزنده ای به ارایه دهندگان تقدیم خواهد شد.
ارایه دهندگان پوسترها باید در زمان های تعیین شده در کنار پوستر خود و برای تشریح آن برای بازدیدکنندگان و گفت و گوی با آنان حضور داشته باشند.

ویژگی های پوستر

پوسترها باید به صورت عمودی و در ابعاد ۱۱۰*۸۰ سانتی متر باشد.در بالای پوستر سمت راست آرم کنفرانس و در سمت چپ شماره ی شناسه ی پوستر قرار گیرد.
هر پوستر دارای شناسه ای سه رقمی است که از طرف دبیرخانه ی کنفرانس و پیش از برگزاری تعیین و از طریق وبگاه کنفرانس اعلام می شود. این شماره باید یک واحد بزرگ تر از اندازه ی حروف عنوان پوستر باشد و در بالا سمت چپ پوستر درون دایره ای  قرار گیرد.
عنوان پوستر درشت و خوانا در بالای پوستر و زیر آرم و شناسه نوشته شود.  فونت عنوان باید به اندازه ای باشد که دست کم از فاصله ۲ تا ۳ متری به آسانی خوانده شود. در سطرهای بعدی و با همان فونت ولی با اندازه ای یک شماره کوچک تر به ترتیب نام نویسنده یا نویسندگان (نام کوچک نویسندگان را هم بنویسید. زیر نام ارایه کننده ی پوستر خط بکشید.) و نام محل خدمت نوشته شود. در ادامه مقدمه، هدف، روش ها، نتایج، شکل ها، نمودارها، جدول ها و بحث و جمع بندی بنا به سلیقه تهیه کننده قرار می گیرد. چینش محتوای پوستر باید به گونه ای باشد که متن آن، شکل ها و جدول های درون آن حداقل از فاصله یک متری به راحتی قابل دیدن و خواندن باشد. متن به نحوی تنظیم شود که بازدیدکنندگان بتوانند به آسانی توالی مطالب را تشخیص دهد. از نوشتن مطالب زیاد خودداری و به جای آن تلاش شود با بهره گیری از تصویر، شکل و روش های جالب و ابتکاری تا حد ممکن مطالب ارایه شده را زیبا و  پر جاذبه کرده تا امکان نقل و انتقال سریع محتوا به ذهن بازدیدکنندگان به خوبی فراهم شود. پیشنهاد می شود به هنگام ارایه ی پوستر چند نسخه ای از اصل مقاله ی خود را (به شکل برگه های A4) برای ارایه به علاقه مندان به موضوع به همراه داشته باشید.
توجه داشته باشید که پوستر شما باید در تاریخ اعلام شده از سوی دبیرخانه ی کنفرانس و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در تالار پوسترهای کنفرانس نصب باشد. در ضمن لازم است که ارایه دهنده ی پوستر دست کم یک ساعت از چهار ساعت یادشده را در کنار پوستر خود حضور داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کنفرانس مراجعه نمایید: www.7icec.ir

اسامی پذیرفته شدگان ارایه ی سخنرانی

۱- بررسی کمی میزان پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در شاخه های متنوع رشته شیمی و مقایسه در دانشگاه ها با وضعیت متوسط کشوری از نگاه آمار و ارقام/ ایروانی محمدرضا
۲- شیمی در مثنوی معنوی/ بهنام فر محمد تقی
۳- (PBL) آموزش فعالیت های آزمایشگاهی به شیوه حل مسئله/ جلالی مهدخت
۴- نقش و جایگاه تصویر در آموزش مفاهیم شیمی در کتاب های درسی مقاطع سه گانه ی آموزش و پرورش/ رحیم زاده پور بناب علی اصغر
۵- بررسی زبان علم، ویژگی های نحوی و واژگانی در متون کتاب شیمی برای زندگی(۱)/ روشن بلقیس
۶- شیمی و آموزش از راه دور، آینده نگری در نظام آموزشی/ زرنگار زهره
۷- آسیب شناسی و بررسی علل افت تحصیلی درس شیمی ۱ در مدارس تهران/ سیفی فرحناز
۸- تدریس اثر بخش برای شاگردان با پیشرفت تحصیلی متفاوت/ سیفی فرحناز
۹- ارزشیابی برنامه درسی دوره ی کارشناسی ارشد آموزش شیمی/ شاه محمدی اردبیلی معصومه
۱۰- بررسی و آسیب شناسی عدم رغبت استفاده از محیط آزمایشگاه و انجام فعالیت های آزمایشگاهی در بین دبیران- مطالعه ی موردی بین دبیران ناحیه ۱ شهرستان ارومیه…../ شهروی علی
۱۱- ارزشیابی مبتنی بر نقشه های مفهومی/ شیبانی صفت مهدی
۱۲- آموزش کارآفرینی در رشته شیمی به منظور تسهیل در تجاری سازی دستاوردهای آزمایشگاهی/ صدرایی نوری ساسان
۱۳- بررسی تاثیر استفاده از رویکرد تاریخی در آموزش کوانتوم بر روی نگرش دانش آموزان سال دوم دبیرستان در درس شیمی/ عبداله میرزایی رسول
۱۴- تاریخ علم وساختار ماده: نقدی بر بخش ۱ کتاب درسی شیمی ۲ دبیرستان برای رشته های نظری/ عطار آنیتا
۱۵- راه های فعال سازی آزمایشگاه مدارس/ علی عسگری ابراهیم
۱۶- مروری ارزیابانه برصد سال واژه گزینی فارسی در رشته های شیمی و مهندسی شیمی/ علوی سید مسعود
۱۷- بررسی شایستگی های حرفه ای دبیران شیمی در وضعیت مطلوب/ کامیابی شریف
۱۸- طراحی فعالیت های آزمایشگاهی با روش کاوشگری هدایت شده و حل مسئله و مقایسه آن ها در یادگیری/ کلبادی نژاد علی اکبر
۱۹- تاثیر جهانی شدن بر برنامه درسی آموزش شیمی/ کلبادی نژاد علی اکبر
۲۰- کج فهمی ها و مفاهیم جایگزین در یادگیری خواص آب/ کوهی فایق امراله
۲۱- تاثیر بازی های آموزشی کارتی محقق ساخته و رایانه ای بر یادگیری مفاهیم شیمی/ مرعشی پوپک
۲۲- آموزش های نوین و خلاقانه برای یادگیری مفاهیم انتزاعی در شیمی/ معافی حسین
۲۳- نقش آنالوژی ها در تدریس شیمی/ ناصری آذر اکبر
۲۴- نقش سنجش عملکردی در یادگیری شیمی/ هوشمند صدیقه
۲۵- تحلیل محتوای کتاب درسی شیمی سال اول متوسطه در ارتباط با مهارت های زندگی/ یوسفی علی
۲۶- آزمایشگاه شیمی در مقیاس خرد/ یوسفی لیلا

اسامی پذیرفته شدگان ارایه ی پوستر

۱- جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش نوین شیمی(از مدرسه تا دانشگاه)/ ابوطالبی خدیجه
۲- بررسی میزان کاهش بار آلودگی پساب مخازن فراورده های نفتی با استفاده از روش اکسایش پیشرفته شیمیایی/ ابراهیمی فرض اله
۳- افزایش میزان یادگیری شیمی در دانش­ آموزان ناتوان با استفاده از روش تدریس مناسب/ احمدی ناهید
۴- آموزش شیمی از طریق تلفن همراه و تاثیر آن در فرآیند یاددهی- یادگیری/ احمدی در میان فرشته
۵- در آموزش علمی شیمی ICTضرورت/ ارجمند شهریار
۶- ارتقاء شیمی در جهت کاربردی شدن/ ارجمند شهریار
۷- آثار زیان بار استفاده از ظروف یکبار مصرف/ اسماعیلی مظفر
۸- بررسی میزان احاطه علمی دبیران شیمی به ساختار و محتوای کتاب های درسی شیمی و روش های نوین تدریس آن در سال تحصیلی ۸۹-۹۰/ اکبرزاده علی
۹- آموزش شیمی، محیط زیست و توسعه ی پایدار/ اکبری منیع راضیه
۱۰- رشد حرفه­ ای معلمان علوم ایالات متحده در علم وفناوری نانو/ امینی تهرانی الهام
۱۱- شیمی و اسباب بازی ها/ باقری کوشه هاجر
۱۲- طرح یک سوال/ بامداد مهرداد
۱۳- شیمی سبز/ بداقی اصغر
۱۴- شاخص های ایمنی در آزمایشگاه شیمی/ بداقی اصغر
۱۵- چرا از آزمایشگاه مدارس استقبال نمی شود؟/ بداقی اصغر
۱۶- فناوری نانو، رویکردی نوین در آموزش شیمی/ برجیان بروجنی محمود
۱۷- طراحی آزمایش های شیمی قابل انجام در خانه و مدرسه به عنوان فعالیت های مکمل هدفمند برای کاربردی کردن درس شیمی و پرورش تفکر خلاق دانش آموزان/ براکوهی غلامرضا
۱۸- نقش آموزش در دستیابی به توسعه ی پایدار/ براکوهی غلامرضا
۱۹- اخلاق و پژوهش شیمی در آموزش عالی/ بقایی ایمان
۲۰- تدریس شیمی با رویکرد دینی، تربیتی فراگیران( دانش آموزان)/ بهرامی هیدجی علی
۲۱- پرتودهی فرابنفش به عنوان موثرترین روش سازگار با محیط زیست در تصفیه فاضلاب/ بیضایی حمید
۲۲- یک نرم افزار شبیه ساز قدرتمند Yenka/ بیضایی حمید
۲۳- شیمیدانان مسلمان و ایرانی و نقش آن ها در پیشبرد علم شیمی در طول تاریخ/ پوران شیروانی شهرزاد
۲۴- ارتباط بین بعد آموزشی و پرورشی شیمی/ پیله ور آذر
۲۵- جایگاه فن آوری الکترونیکی در آموزش شیمی/ پیله ور آذر
۲۶- شیمی و آموزش از راه دور/ توکلی زاده اصفهانی لیلا
۲۷- طراحی محتوای آموزشی برای سیستم های نانو مقیاس/ جلالی مهدخت
۲۸- ارتباط آزمایشگاه شیمی با یادگیری و آسیب شناسی موانع و مشکلات فراروری آزمایشگاه/ چاوشی زاده محمدی امیر حسین
۲۹- نکاتی پیرامون تایپ یک برگه سوال امتحانی در نرم افزار Word/ حبیبی راد علی محمد
۳۰- تعیین ضرورت آموزش مهارت های زندگی در مدارس/ حجت پناه شیوا
۳۱- انگیزه معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تاکید بر درس شیمی/ خانی صالح
۳۲- شیمی و آموزش از راه دور/ خجسته ویدا
۳۳- تحلیل امتحان هماهنگ کشوری شیمی ۳ سال ۸۹-۹۰/ خراشادی زاده مهناز
۳۴- چگونه درس افزار شیمی بسازیم/ خزاعی مریم
۳۵- کج فهمی های موجود در شیمی و راه های رفع آن ها/ راستگو جهرمی شکوفه
۳۶- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش نوآوری های آموزشی در تدریس شیمی/ رجایی دستغیب شیوا
۳۷- فرایندهای جدید در ایجاد انگیزه یادگیری درس شیمی/ رحیم زاده پور بناب علی اصغر
۳۸- آموزش مفاهیم شیمی با استفاده از روش های فعال تدریس گروهی (پیش سازمان دهنده) و (ساخت گرایی)/ رحیم زاده پور بناب علی اصغر
۳۹- نقش مفهوم هوش چندگانه( هاواردگاردنر) در افزایش میزان اثر بخشی آموزش شیمی در مدارس کشور با تاکید برهوش منطقی- ریاضی/ رحیم زاده پور بناب علی اصغر
۴۰- تولید باران مصنوعی با استفاده از اوره(کاربامید)/ رحیم زاده پور بناب علی اصغر
۴۱- مقایسه کلیات کتاب های درس شیمی ایران و ترکیه/ رحیم زاده پور بناب علی اصغر
۴۲- فرایندهای فعال سازی آزمایشگاه شیمی/ رحیم زاده پور بناب علی اصغر
۴۳- استفاده از چند نرم افزار برای تولید درس افزارهای آموزشی در درس شیمی/ رضایی کهخاژاله مینا
۴۴- آموزش شیمی برای دانش آموزانی با توانایی های گوناگون/ رفیعی شیوا
۴۵- عصر ارتباطات و آموزش شیمی/ روحانی مرتضی
۴۶- کاوشی در کج فهمی های دانش آموزان در یادگیری شیمی و راه حل های پیشنهادی برای رفع آن ها/ روحانی مرتضی
۴۷- آزمایشگاه سبز، از آرزو تا عمل/ زرنگار زهره
۴۸- بررسی میزان آگاهی دبیران از خطرات جیوه و آمونیوم دی کرومات در آزمایشگاه دبیرستان/ زین الدین بیدمشکی محبوبه
۴۹- ضرورت تدریس جذاب و کاربردی علم شیمی با انجام آزمایش های ساده و صحیح/ سلطانی اصل فریده
۵۰- سنتز مواد شیمیایی با استفاده از تکنولوژی سبز (تحت بستر جامد حلال)/ سلطانی اصل فریده
۵۱- اسپکتروسکوپی رامان و بیان چند کج فهمی از آن/ شهروی علی
۵۲- آموزش شیمی از راه دور رویکردها و چالش ها، با نگاهی بر آزمایشگاه سه بعدی/ شهروی علی
۵۳- نقش شیمی در توسعه ی محیط زیست و کاهش آلودگی آن/ شیخی علی
۵۴- آموزش شیمی برای دانش آموزانی با ناتوانایی یادگیری خواندن/ صادقی مجد محمد فاروق
۵۵- آموزش شیمی و اهمیت صنعت آبکاری در ایران/ صوفیان مریم
۵۶- طراحی فعالیت های علمی- ازمایشگاهی کم هزینه و آزمایش در مقیاس خرد/ عابدینی رحمن
۵۷- بررسی نقش کتب درسی در شکل گیری تصورات اشتباه از مفاهیم تئوری ذره ای ماده و مولکول در ذهن دانش آموزان: تحلیل محتوایی بر کتب درسی برگزیده/ عبدی نژاد طالب
۵۸- انرژی های تجدیدپذیر راه مقابله با بحران انرژی/  عزیززاده محمدرضا
۵۹- ایمنی در آزمایشگاه( کمک های اولیه)/ علی عسگری ابراهیم
۶۰- شیمی و محیط زیست/ غدیری نرگس
۶۱- آموزش شیمی و ساختار و محتوای کتاب های درسی دبیرستان/ فتوحی ماندانا
۶۲- استفاده از گوشی های هوشمند و ابزارهای مشابه برای یادگیری و آموزش در کلاس درس شیمی/ فرزاد طیبه
۶۳- بررسی کمی و کیفی فلزات سنگین و کمیت های فیزیکی و شیمیایی پساب خروجی سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری الیگودرز/ قادر پناه محمد
۶۴- بررسی وضعیت برنامه ی درسی آزمایشگاه های شیمی دوره ی دبیرستان/ کامیابی شریف
۶۵- تاثیر انجام فعالیت های آزمایشگاهی به سبک حل مسئله بر پیشرفت تحصیلی، نگرش ومهارت شیمی دانش آموزان دوره متوسطه/ کرمی گزافی علیرضا
۶۶- اخلاق در آموزش و پژوهش شیمی/ کریمی محمد
۶۷- کج فهمی های موجود در شیمی و راه های رفع آن ها/ کریمی محمد
۶۸- در شیمی دبیرستان و پیش دانشگاهی(اوربیتال پیوند طبیعی) NBO5.0 کاربرد برنامه/ کریمی محمد
۶۹- نقدی برالمپیادهای علمی از دیدگاه آسیب شناسی دانش آموزان/ کریمی اشکان
۷۰- آموزش شیمی و فعالیت های آزمایشگاهی در بستر مجازی با تغییر رویکرد از نظام آموزشی سنتی به یادگیری فعال/ گازا سعداله
۷۱- MSDS برگه های اطلاعات ایمنی مواد/ محبی عین اله
۷۲- آموزش شیمی و مقوله جهانی شدن/ محمدی ناهید
۷۳- ایمنی در آزمایشگاه شیمی از دبیرستان تا دانشگاه/ مرادی علیرضا
۷۴- نقش فاوا در ایجاد یادگیری مادام العمر درس شیمی در آموزش هزاره سوم/ مرادی مخلص حسین
۷۵- جهانی شدن و ضرورت توجه به آموزش سه بعدی شیمی/ معافی حسین
۷۶- آموزش شیمی و شیمی سبز پلی به صلح و امنیت/ معافی حسین
۷۷- امکان سنجی آموزش و یادگیری شیمی در سه تفکر ماکروسکوپی، نمادی و مولکولی از نظر دبیران شیمی/ معافی حسین
۷۸- آموزش و یادگیری شیمی در سه سطح تفکر ماکروسکوپی، نمادی و مولکولی/ معافی حسین
۷۹- برنامه ریزی درسی بومی شیمی و لزوم ایجاد تغییر در ساختار و محتوای کتاب های درسی/ معماریان لاله
۸۰- روش های تفهیم آنتروپی برای جلوگیری از ایجاد کج فهمی در ذهن دانش آموزان/ مهدوی پور محمدرضا
۸۱- ایمنی در آزمایشگاه/ میری رامشه زهرا
۸۲- نقش ارزشیابی مستمر در آموزش شیمی/ میر نظامی سید یدالله
۸۳- تربیت معلم ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان شیمی/ میهن دوست غفور
۸۴- فعال نمودن دانش آموزان در کلاس درس شیمی/ ناظمیان صدیقه
۸۵- بررسی کج فهمی های دانش آموزان در سطوح ماکروسکوپی، نمادی و واکنش های رسوبی/ نصرالهی شایان
۸۶- خواص شگفت انگیز ذرات زیر اتمی/ هدایتی علی
۸۷- آموزش شیمی به کمک نقشه های مفهومی/ هدایتی علی
۸۸- شیمی کیسه هوای خودروهای مدرن/ هدایتی علی
۸۹- جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی/ همدانی شهلا
۹۰- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش نوآوری های آموزشی در تدریس شیمی/ هوشمند صدیقه
۹۱- آموزش شیمی در آینده، موانع احتمالی و چشم اندازها/ هوشمند صدیقه
۹۲- قانون دوم ترمودینامیک، آنتروپی و کج فهمی های موضوع در شیمی دبیرستان/ وجدی سبزوار محسن

 

برای دانلود مقالات ارائه شده در کنفرانس کلیک کنید.



░░░░░░░░░░░░░ مطالب دیگر این دسته ░░░░░░░░░░░░░░